I de to forgangne poster har jeg skitseret baggrunden for mit problemfelt, henholdsvis med fokus på eleverne og vores formål som uddannelse. Denne øvelse er til for at skille udfordringerne ad, nogle kan imødegås ved pædagogisk-didaktiske greb, andre gennem brugen af teknologi. Set ud fra TPACK modellens perspektiv, kan nogle af indsatserne finde sted indenfor krydsfeltet mellem pædagogik og teknologi. Min problemstilling er formuleret således: Hvordan kan AGU teamet udvikle “Praksis”, som et meningsfuldt fag for eleverne, hvor teori kobles til praktiske problemstillinger? Der kan være langt fra teori til praksis...( Kilde ) Problematikken viser sig på flere områder. Det kan opsummeres ved “Det pivåbne undervisningsrum” , (Paulsen og Tække 2015) hvor det der karakteriserer, er usikkerhed – socialt, tem atisk, rumligt og tidsligt, teknisk og kulturelt . Hertil har e levgruppen en stor spredning ift digital formåen og lærerne er heller ikke enige om en fælles frem
Dette er min første kommentar:-)
SvarSlet