Fokus på video - Flipped Classroom

I forhold til min praktikumudfordring arbejder jeg på to spor:

1. Den organisatoriske ramme, herunder systemadfærd i Teams, som intergrerer alle Office 365 værktøjer.

2. Den pædagogisk-didaktiske ramme, som indeholder overvejelser om didaktisk metode, indhold og arbejdsformer.

I øjeblikket har jeg fokus på at skabe en ensartet fremgangsmåde i mit lærerteam, samt en konsistent formidling af, hvordan vi ønsker at anvende Teams som vores primære samarbejdsplatform.

Her har jeg udarbejdet følgende video til lærerteamet:



Videoen er optaget i et integreret skærmoptagelsesprogram på min Lenovo gamer pc. Herefter er den grovredigeret og renderet i Premiere.

Storyboard ser sådan ud:



Jeg er i gang med at preproducere indhold til elevvideoerne. Her planlægger jeg at det skal fylde 4 videoer á 2-3 minutter. Men vi må se når optagelserne går i gang. Her har jeg foreløbigt storyboard:



Jeg har fundet ud af at det er praktisk med små sedler som jeg kan klistre op på væggen bag min skærm. Det er et meget fleksibelt format og lader mig justere planen undervejs.








Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

2. vejledning: valg af didaktisk teori og teknologisk afsæt

Praktikum notatet - min problemstilling

2. Vejledning: Læringsteoretisk problemstilling