Praktikum notatet - min problemstilling

I de to forgangne poster har jeg skitseret baggrunden for mit problemfelt, henholdsvis med fokus på eleverne og vores formål som uddannelse. Denne øvelse er til for at skille udfordringerne ad, nogle kan imødegås ved pædagogisk-didaktiske greb, andre gennem brugen af teknologi. Set ud fra TPACK modellens perspektiv, kan nogle af indsatserne finde sted indenfor krydsfeltet mellem pædagogik og teknologi. Min problemstilling er formuleret således:

Hvordan kan AGU teamet udvikle “Praksis”, som et meningsfuldt fag for eleverne, hvor teori kobles til praktiske problemstillinger? 
Der kan være langt fra teori til praksis...(Kilde)
Problematikken viser sig på flere områder. Det kan opsummeres ved “Det pivåbne undervisningsrum”, (Paulsen og Tække 2015) hvor det der karakteriserer, er usikkerhed – socialt, tematisk, rumligt og tidsligt, teknisk og kultureltHertil har elevgruppen en stor spredning ift digital formåen og lærerne er heller ikke enige om en fælles fremgangsmåde. 
 Det er et problem for alle på institutionen, hvilken forplanter sig videre ud til eksterne interessenter.  Min interesse er at få en håndterbar hverdag som medarbejder, hvor det digitale bliver en ressource ift organisering og udvikling af undervisningen. 

Som fokus i mine eksperimenter vi jeg se nærmere på hvordan jeg løfter eleverne som meddesignere af læringsprocessen (Didaktik 2.0 s.58), med særlig opmærksomhed på undervisningsloops.






Kommentarer

Populære opslag fra denne blog

2. vejledning: valg af didaktisk teori og teknologisk afsæt

2. Vejledning: Læringsteoretisk problemstilling